top of page
Search
Writer's pictureShay David

שלושת הדרכים הנפוצות לסגירת מרפסת בישראל

המרפסת (או גזוזטרה בשפה ציורית יותר) הינה חלק חשוב בנוף האדריכלי הישראלי אשר שומרת על מעמדה הרם במשך עשרות שנים.

בשל האקלים הנוח והחם ברוב ימות השנה, השימוש במרפסות הפך בישראל נפוץ במיוחד, וזאת בהתאם לאורח החיים המקומי, הכולל מעת לעת אירוח לעתים תכופות או בילוי במרפסת הפרטית המהווה חלל חיצוני קטן, אך כזה שבה בעת נמצא בתוך הבית.


כחלק ממאפייני הבנייה המודרנית הפכה המרפסת לאלמנט בלתי נפרד בתכנון. ישראלים רבים מעדיפים לגור בנכס עם מרפסת מרווחת, ולעתים אף מעדיפים נכס עם מרפסת על פני נכס גדול יותר שאינו כולל מרפסת. לכך יש להוסיף כמובן את משבר הקורונה והימים הארוכים אותם בילינו ספונים בבתים, אשר הוכיחו עד כמה מרפסת הינה מצרך חיוני עבור בתים או דירות פרטיות, כמעין מקום מפלט המאפשר להרגיש את ''החוץ'', אך עדיין מבלי לוותר על היציאה מהבית.


יחד עם זאת, בגלל מצוקת שטחי הדיור במדינה, עם השנים החלו ישראלים רבים לסגור את המרפסת הפרטית על מנת להרחיב את חלל הדירה, כאשר לאור הביקוש הרב לסגירת מרפסות עודכנו חוקי התכנון והבנייה בהתאם.


ראוי לציין כי אפשרות זו קיימת גם בפני עסקים. שיטות הסגירה השונות של מרפסות מאפשרות כאמור גם למשרדים, בתי קפה או מסעדות, לנצל את המרפסת כדי להגדיל את שטח העסק, לאפשר ללקוחות לשבת בחלל ממוזג ונעים בכל מזג אוויר, ועל הדרך גם ''לשנות אווירה''.

ישנן מספר שיטות לסגירת המרפסת, כאשר לעסק מומלץ לבחור בפתרון אלגנטי ועמיד בהתאמה מדויקת לצרכיו הייחודיים. בתי קפה ומסעדות נוהגים לבחור לרוב בפתרון של סגירת מרפסת זכוכית, מהסיבה הפשוטה בעזרת סגירת מרפסת ניתם להנות מנוף פנורמי מלא ללא מסילות אלומיניום.

במצב פתיחה - כל הזכוכיות נאספות לצד המרפסת

במצב סגור - המרפסת סגורה בצורה הרמטית לרוחות, גשמים ואבק ומתקבל נוף מלא ללא מסילות (כמו בחלונות רגילים)


פתרונות לסגירת מרפסות


סגירת מרפסת זכוכית מתקפלת
זכוכיות מתקפלות למרפסת במצב סגור

סגירת מרפסת בעזקת זכוכית מתקפלת למרפסת:

סגירת מרפסת באמצעות זכוכיות מתקפלות מיועדת עבור סגירת מרפסת מכל סוג שהוא. זהו פתרון המאגד בתוכו מספר יתרונות, שכן הוא שם דגש על עיצוב מודרני, מתוחכם ומינימליסטי ומאפשר לשדרג כל מרפסת לכדי חלל סגור וממוזג. זהו בעצם עמק השווה בין סגירת מרפסת והפיכתה לחלל נעים וממוזג לבין הנאה מהאווירה הפתוחה והנעימה של החוץ.




- סגירת מרפסת ע"י מסכי זיפ:

סגירת מרפסת מסך זיפ נחשב לפתרון פופולארי ומתקדם עבור ישראלים רבים. "סוניק זיפ" מיועד להצללה וסגירת מרפסות, סגירת פרגולות חשמליות וחללים שונים. המוצר מגן מפני: קרני השמש, רוחות חזקות ומגן על פרטיות. זהו מוצר מהפכני המיועד בעיקר עבור סגירת מרפסת, הצללת מרפסת, סגירת פרגולות, הצללת חלונות גדולים או כל חלל אחר הדורש הצללה והגנה מפני שמש, רוחות, אבק וגשם.




- סגירת מרפסת ע"י פרגולה חשמלית:

בין הפתרונות האפשריים לסגירת מרפסת שמש ניתן למצוא גם מגוון פרגולות חשמליות, פתרון המתאים לכל תנאי מזג האוויר. בנוסף, ניתן לשדרג את הסגירה עם תאורה וסגירות צד מבדים או חלונות זכוכית. יתרון מרכזי נוסף בפרגולת אלומיניום חשמלית נעוץ באפשרות לפתוח את הגג וליהנות מישיבה תחת כיפת השמיים.


אלום ספקטור - כי מגיע לכם הטוב ביותר

חברת אלום ספקטור נחשבת לחברה המובילה בישראל המתמחה במתן פתרונות הצללה, סוככים ופרגולות. במרוצת השנים פיתחה החברה, בעלת ניסיון עשיר בתחום, פתרונות חדשניים, איכותיים ועמידים לסגירת מרפסות מכל הסוגים.

באמצעות מגוון שיטות וחומרים, וביניהן אפשרות לסגירת המרפסת ללא צורך בהיתר בנייה, נוכל לשדרג את חלל המרפסת שלכם ולסייע בפעולת הסגירה והקירוי עד לשביעות רצונכם המלאה.


Recent Posts

See All

Comments


bottom of page